Cześć wszystkim,
Przepraszam za długi post - jednak to nie jest prosta sprawa...
Mam straszny kod błędu P010F (i tryb awaryjny) przy gwałtownym przyspieszaniu, zwykle na autostradzie podczas przyspieszania do prędkości przelotowej. Jest to przerywane - zdarza się około połowy czasu.
Zrobiłem kilka jazd testowych z danymi logowania FORScan, aby zobaczyć, czy mogę dotrzeć do sedna tego, co powoduje ten problem, i chociaż coś widzę, nie jestem pewien, czy rozumiem, co to jest - jeśli są jacyś eksperci w tej dziedzinie, którzy to czytają, byłbym bardzo wdzięczny za waszą wiedzę w tym momencie!
Najpierw trochę historii. Samochód to Mondeo Mk4 2.0 TDCi z 2008 roku i przejechał około 140 tys. mil. Problem P010F po raz pierwszy pojawił się kilka miesięcy temu, a warsztat, do którego go zabrałem, odkrył pęknięcie kolektora dolotowego i wymienił go (drogie części!!). To rozwiązało problem z wyjątkiem tego, że teraz zdarza się przerywanie, jak opisano powyżej. Zabrałem go z powrotem do warsztatu, ale nie byli w stanie odtworzyć usterki, mimo że powiedziałem im, jak to zrobić (po prostu jedź nim autostradą). Byli również przekonani, że w przewodach dolotowych nie ma żadnych pęknięć ani wycieków. Nie byłem w stanie sam tego sprawdzić.
Warsztat powiedział, że ich zdaniem pęknięcie kolektora mogło być spowodowane wadliwym EGR, co miało sens, ponieważ po raz pierwszy zdarzyło się to po tym, jak samochód stał na biegu jałowym przez 20 minut, podczas gdy pani go rozmrażała pewnego mroźnego poranka - jeśli EGR był zablokowany, to cały gorący gaz dostający się do kolektora z niewielkim przepływem powietrza, aby go rozproszyć, mógł łatwo zmiękczyć plastik na tyle, by go uszkodzić. Plus miałem nierówną pracę na biegu jałowym od czasu do czasu. Założyłem płytę zaślepiającą EGR i WSZYSTKIE objawy nierównej pracy na biegu jałowym całkowicie zniknęły. Samochód miał również remap wydajności (4 lata temu, pamiętaj!) zrobiony przez Celtic Tuning - nie miałem z tym żadnych problemów (i w rzeczywistości polecam).
W każdym razie, zalogowałem trochę danych podczas jazdy i byłem w stanie uzyskać ślad pokazujący gwałtowne przyspieszenie, w którym nie wystąpiła żadna usterka, a następnie natychmiast po nim wystąpiła, i są pewne różnice.
Ślad jest tutaj: http://www.moosepig.net/ford/GoodThenBadRinged.gif
Wartości, które są rysowane, to (od góry do dołu):
W powyższym śladzie zobaczysz, że są dwie części, które są obwiedzione na żółto - są to odczyty MAP i MAF w czasie wystąpienia usterki. Ten po lewej stronie pokazuje ładny, gładki zestaw odczytów przy obciążeniu poniżej 100%, podczas gdy ten po prawej stronie pokazuje usterkę zarówno w MAP, jak i MAF dokładnie w momencie wystąpienia usterki - a także występuje gwałtowna usterka w dół w napięciu siłownika zmiennych łopatek turbosprężarki, która, jeśli w ogóle, wydaje się występować nieco przed usterkami w MAF i MAP.
3 naciśnięcia pedału hamulca bezpośrednio po usterce są tam, abym mógł łatwo zlokalizować usterkę w śladzie.
Po wystąpieniu usterki samochód przechodzi w tryb awaryjny - widać, że wartość obciążenia jest ograniczona do około 50%, ale także napięcie siłownika zmiennych łopatek turbosprężarki robi dziwne, trzepoczące rzeczy, których w ogóle nie rozumiem.
Oto kilka śladów pokazujących wartości każdego parametru najpierw przed usterką, a następnie podczas usterki MAP/MAF:
http://www.moosepig.net/ford/ValuesBeforeGlitch.gif
http://www.moosepig.net/ford/ValuesAtGlitch.gif
Naprawdę nie wiem, co z tym zrobić, ponieważ tak naprawdę nie rozumiem, co dzieje się z napięciem siłownika zmiennych łopatek turbosprężarki, czy to powoduje problem, czy tylko objaw, lub jak to jest związane z innymi rzeczami.
Wszelka pomoc mile widziana
Wszystkiego dobrego,
Moosepig
P.S.
Dołączyłem również 3 obrazy śladów do tego posta jako pliki na wypadek, gdyby linki z jakiegoś powodu nie działały.
Przepraszam za długi post - jednak to nie jest prosta sprawa...
Mam straszny kod błędu P010F (i tryb awaryjny) przy gwałtownym przyspieszaniu, zwykle na autostradzie podczas przyspieszania do prędkości przelotowej. Jest to przerywane - zdarza się około połowy czasu.
Zrobiłem kilka jazd testowych z danymi logowania FORScan, aby zobaczyć, czy mogę dotrzeć do sedna tego, co powoduje ten problem, i chociaż coś widzę, nie jestem pewien, czy rozumiem, co to jest - jeśli są jacyś eksperci w tej dziedzinie, którzy to czytają, byłbym bardzo wdzięczny za waszą wiedzę w tym momencie!
Najpierw trochę historii. Samochód to Mondeo Mk4 2.0 TDCi z 2008 roku i przejechał około 140 tys. mil. Problem P010F po raz pierwszy pojawił się kilka miesięcy temu, a warsztat, do którego go zabrałem, odkrył pęknięcie kolektora dolotowego i wymienił go (drogie części!!). To rozwiązało problem z wyjątkiem tego, że teraz zdarza się przerywanie, jak opisano powyżej. Zabrałem go z powrotem do warsztatu, ale nie byli w stanie odtworzyć usterki, mimo że powiedziałem im, jak to zrobić (po prostu jedź nim autostradą). Byli również przekonani, że w przewodach dolotowych nie ma żadnych pęknięć ani wycieków. Nie byłem w stanie sam tego sprawdzić.
Warsztat powiedział, że ich zdaniem pęknięcie kolektora mogło być spowodowane wadliwym EGR, co miało sens, ponieważ po raz pierwszy zdarzyło się to po tym, jak samochód stał na biegu jałowym przez 20 minut, podczas gdy pani go rozmrażała pewnego mroźnego poranka - jeśli EGR był zablokowany, to cały gorący gaz dostający się do kolektora z niewielkim przepływem powietrza, aby go rozproszyć, mógł łatwo zmiękczyć plastik na tyle, by go uszkodzić. Plus miałem nierówną pracę na biegu jałowym od czasu do czasu. Założyłem płytę zaślepiającą EGR i WSZYSTKIE objawy nierównej pracy na biegu jałowym całkowicie zniknęły. Samochód miał również remap wydajności (4 lata temu, pamiętaj!) zrobiony przez Celtic Tuning - nie miałem z tym żadnych problemów (i w rzeczywistości polecam).
W każdym razie, zalogowałem trochę danych podczas jazdy i byłem w stanie uzyskać ślad pokazujący gwałtowne przyspieszenie, w którym nie wystąpiła żadna usterka, a następnie natychmiast po nim wystąpiła, i są pewne różnice.
Ślad jest tutaj: http://www.moosepig.net/ford/GoodThenBadRinged.gif
Wartości, które są rysowane, to (od góry do dołu):
- Ciśnienie MAP
- Przepływ powietrza MAF
- Obroty silnika
- Położenie przepustnicy (wysokie to zamknięte, niskie to WOT lub częściowo otwarte)
- Prędkość pojazdu (mph)
- Napięcie siłownika zmiennych łopatek turbosprężarki
- Temperatura powietrza wlotowego 1 (stopnie C)
- Temperatura powietrza wlotowego 2 (stopnie C)
- Obciążenie (Procent)
- PCM1BA (hamulce włączone/wyłączone)
- Temperatura otoczenia (stopnie C)
W powyższym śladzie zobaczysz, że są dwie części, które są obwiedzione na żółto - są to odczyty MAP i MAF w czasie wystąpienia usterki. Ten po lewej stronie pokazuje ładny, gładki zestaw odczytów przy obciążeniu poniżej 100%, podczas gdy ten po prawej stronie pokazuje usterkę zarówno w MAP, jak i MAF dokładnie w momencie wystąpienia usterki - a także występuje gwałtowna usterka w dół w napięciu siłownika zmiennych łopatek turbosprężarki, która, jeśli w ogóle, wydaje się występować nieco przed usterkami w MAF i MAP.
3 naciśnięcia pedału hamulca bezpośrednio po usterce są tam, abym mógł łatwo zlokalizować usterkę w śladzie.
Po wystąpieniu usterki samochód przechodzi w tryb awaryjny - widać, że wartość obciążenia jest ograniczona do około 50%, ale także napięcie siłownika zmiennych łopatek turbosprężarki robi dziwne, trzepoczące rzeczy, których w ogóle nie rozumiem.
Oto kilka śladów pokazujących wartości każdego parametru najpierw przed usterką, a następnie podczas usterki MAP/MAF:
http://www.moosepig.net/ford/ValuesBeforeGlitch.gif
http://www.moosepig.net/ford/ValuesAtGlitch.gif
Naprawdę nie wiem, co z tym zrobić, ponieważ tak naprawdę nie rozumiem, co dzieje się z napięciem siłownika zmiennych łopatek turbosprężarki, czy to powoduje problem, czy tylko objaw, lub jak to jest związane z innymi rzeczami.
Wszelka pomoc mile widziana
Wszystkiego dobrego,
Moosepig
P.S.
Dołączyłem również 3 obrazy śladów do tego posta jako pliki na wypadek, gdyby linki z jakiegoś powodu nie działały.