Ford Automobiles Forum banner

Błąd czujnika MAF P1102:21-EC

1 reading
26K views 7 replies 7 participants last post by  boge1985  
#1 ·
Cześć wszystkim.

2.2 Titanium X Sport

CEL pojawia się i znika z następującym komunikatem o błędzie:

P1102:21-EC MAF (Mass Air Flow) Sensor w zakresie, ale niższy niż oczekiwano

Czy ktoś może rzucić trochę światła na to, co to jest i jak to rozwiązać?

Dzięki z góry

Paul
 
#4 ·
Miałem ten sam problem kilka tygodni temu. Wyczyściłem czujnik MAP i kontrolka wciąż się zapalała. Wymieniłem rurę intercoolera od przepustnicy do drugiej rury doładowania, która idzie do intercoolera. Od tego czasu samochód jest w porządku.

U mnie doszło do tego, że samochód przechodził w tryb awaryjny, a dwa razy na moim testerze pojawił się kod błędu turbosprężarki.
 
#5 ·
Mieszkam z tym p1102 od 6 miesięcy i zacząłem zmieniać od przepływomierza, czujnika map, przepustnicy, wtryskiwaczy, egr itp... Żadnego lekarstwa po głębszym wkopaniu się w zeszłym tygodniu zdecydowałem się sprawdzić rozrząd zgadnijcie co po zablokowaniu koła zamachowego otwór wałka rozrządu przeszedł o 1 ząbek od otworu rozrządu, następnie zbadałem to dalej, aby dowiedzieć się dlaczego się to stało, znalazłem winowajcę jest mały kołek na bloku silnika, który trzyma rolkę napinacza, którego tam nie ma, więc napinacz rozciągnął pasek, aby przesunąć się do przodu o 1 ząbek. Więc zmień pasek i pompę wody od Gates. A samochód działa tak słodko jak wcześniej, a osiągi i moc zostały przywrócone. Mam nadzieję, że każdy z p1102 przed wymianą jakichkolwiek części sprawdzi swój rozrząd i łatwy sposób na sprawdzenie zablokuj najpierw koło zamachowe, a następnie spróbuj zablokować wałek rozrządu, wtedy będziesz wiedział, gdzie jesteś. Mam nadzieję, że to komuś pomoże, ponieważ wydałem 2000 funtów zamiast 200 funtów.
 
#6 ·
Cześć wszystkim, mam pytanie! Mam Tit X 2.2, pusty KAT, zaślepiony EGR i mapowany. Nadszedł czas na wymianę czujnika MAF. Pytanie brzmi: czy wymienić go na standardowy MAF do silnika 175 KM, czy na MAF do silnika 200 KM, pod warunkiem, że pasuje! Czy byłoby to korzystne, ponieważ podobno są różne, ponieważ mają różne numery części! Wszelka pomoc mile widziana.
 
#7 ·
Saran, czy mógłbyś mi powiedzieć, jaki model ma Twój samochód? Mam ten sam błąd i zmieniłem wiele rzeczy, ale błąd nie znika. Kiedy samochód jest w regeneracji, nie rejestruje tego, ale w przeciwnym razie występuje, i to nie przez wybieranie, ale po zwolnieniu pedału gazu, ale jest jeden warunek: prędkość jest powyżej 130-140 km/h.
 
#8 ·
Miałem 2.0 TDCi z 2019 roku z tym samym problemem. Przy około 130-140 km/h problem pojawiał się losowo: wyświetlał się komunikat "ograniczenie kontroli skrzyni biegów" i przełączał się w tryb awaryjny. Podjęto wiele prób naprawy, w tym wymianę turbosprężarki, wymianę oleju w skrzyni biegów, czyszczenie EGR, czyszczenie silnika, wymianę czujnika MAF, ale problem wciąż losowo powracał. W końcu mechanik chciał sprawdzić okablowanie i zaczął wszystko mierzyć. Okazało się, że winowajcą był regulator ciśnienia doładowania (sterowany podciśnieniem). Po jego wymianie samochód działa bez zarzutu. Mam nadzieję, że nie jest za późno na odpowiedź i pomoże to innym.