Heeft iemand anders een terugroepbrief van Ford gehad voor foutcode 24E06? Het heeft betrekking op een probleem met de PCM dat overmatige roet in de uitstoot kan veroorzaken en mogelijk (1) de APK niet doorstaat en (2) het DPF scheurt.
Er wordt gesuggereerd dat Galaxy-bezitters (met Mondeo-, S-Max- en Focus 2L Ecoblue-modellen), evenals een heleboel 1.5L Ford-modellen, "medio 2025" gecontacteerd zullen worden voor een PCM-reset. Als blijkt dat het DPF al gescheurd is (wat bij de mijne het geval lijkt te zijn), hebben ze de DPF-garantie verlengd tot 10 jaar / 160.000 km.
Iedereen wiens DPF al is vervangen vanwege scheuren etc. kan de kosten terugvorderen van Ford.
Mijn Galaxy staat nog niet in de Ford-database voor de terugroepactie, en blijkbaar laat Ford alleen bestellingen toe voor OEM-DPF's die betrekking hebben op deze specifieke terugroepactie, dus ik zit vast met wachten, ook al moet mijn DPF vervangen worden.
Ik denk dat de brieven nu zijn aangekomen omdat Ford zich zorgen maakt dat duizenden voertuigen de APK zouden kunnen afkeuren vanwege de emissieniveaus, maar ze konden me geen tijdlijn geven.
Benieuwd of iemand anders een vergelijkbare brief heeft gehad en de reparatie heeft kunnen voortzetten?
Er wordt gesuggereerd dat Galaxy-bezitters (met Mondeo-, S-Max- en Focus 2L Ecoblue-modellen), evenals een heleboel 1.5L Ford-modellen, "medio 2025" gecontacteerd zullen worden voor een PCM-reset. Als blijkt dat het DPF al gescheurd is (wat bij de mijne het geval lijkt te zijn), hebben ze de DPF-garantie verlengd tot 10 jaar / 160.000 km.
Iedereen wiens DPF al is vervangen vanwege scheuren etc. kan de kosten terugvorderen van Ford.
Mijn Galaxy staat nog niet in de Ford-database voor de terugroepactie, en blijkbaar laat Ford alleen bestellingen toe voor OEM-DPF's die betrekking hebben op deze specifieke terugroepactie, dus ik zit vast met wachten, ook al moet mijn DPF vervangen worden.
Ik denk dat de brieven nu zijn aangekomen omdat Ford zich zorgen maakt dat duizenden voertuigen de APK zouden kunnen afkeuren vanwege de emissieniveaus, maar ze konden me geen tijdlijn geven.
Benieuwd of iemand anders een vergelijkbare brief heeft gehad en de reparatie heeft kunnen voortzetten?