Ford Automobiles Forum banner

Foutcode P0251 Brandstofdosering regeling A van de injectiepomp

1 reading
168K views 17 replies 10 participants last post by  mprox  
#1 ·
De mijne heeft de typische noodloop en slaat soms af. Ik heb hem naar een plek in Swindon gebracht en toen ik hem inboekte, vertelde hij me in feite wat het was. De garage (specialist in dieselinjectoren) zei dat het een veel voorkomend probleem is bij het 130-model. Ik had twee codes P0251 en P1121 als ik me goed herinner, een was een lage drukuitvoer van de pomp en ten tweede een lagedrukdetectie van de injector. Zijn aanbeveling was: nieuwe injectoren, nieuw filter en tank spoelen voor ÂŁ 1.500.

Hij ging toen in detail over de brandstofpompen met slechte lagers erin en wanneer ze kapot gaan, kan het puin naar de injectoren migreren, ik ga proberen de pomp te vervangen en de tank te spoelen, maar weet iemand of de ECU-instellingen moeten worden gewijzigd met een nieuwe pomp of is het gewoon plug and play?

Mat
 
#2 ·
De ECU regelt de brandstofinjectie en stuurt de injectoren aan. De kalibratiecodes van de injector zijn in de ECU geprogrammeerd. De pomp op de TDCi is slechts een domme pomp die druk levert, hij hoeft niet eens getimed te worden, dus je kunt hem vervangen zonder opnieuw te programmeren.
 
#3 · (Edited by Moderator)
De mijne heeft de typische noodloop en slaat soms af. Ik heb hem naar een plek in Swindon gebracht en toen ik hem inboekte, vertelde hij me in feite wat het was. De garage (specialist in dieselinjectoren) zei dat het een veelvoorkomend probleem is bij het 130-model. Ik had twee codes P0251 en P1121 als ik me goed herinner, een met een lage drukuitvoer van de pomp en ten tweede een lage druksensor van de injector. Zijn aanbeveling was: nieuwe injectoren, nieuw filter en tank spoelen ÂŁ 1.500.

Hij ging toen in detail over de brandstofpompen met slechte lagers erin en wanneer ze kapot gaan, kunnen de resten naar de injectoren migreren. Ik ga proberen de pomp te vervangen en de tank te spoelen, maar weet iemand of de ECU-instellingen moeten worden gewijzigd met een nieuwe pomp of dat het gewoon plug and play is?

Mat
ik zou een tweede mening vragen, klinkt alsof hij het probeert, krijg veel mondeos met deze dtc's

ik zou eerst het brandstoffilter vervangen en het proberen, als het nog steeds hetzelfde is, laat dan een lekopname test van injectoren uitvoeren, als ze allemaal in orde zijn, vervang dan de meetklep op de brandstofpomp

ik ben er zeker van dat er ook na 2002 een verfijnde pomp in auto's is gemonteerd
 
#4 ·
Hij ging toen in detail over de brandstofpompen met slechte lagers erin en wanneer ze kapot gaan, kunnen deeltjes naar de injectoren migreren,
Er waren problemen met de injectiepompen op vroege modellen die ertoe konden leiden dat metalen deeltjes in de injectieleidingen en injectoren terechtkwamen, er is een procedure waarbij diesel wordt verzameld en wordt gecontroleerd op metaaldeeltjes - dit is waarschijnlijk waar hij naar verwijst.

Ford raadt aan dat de leidingen van de common rail naar de injectoren worden vervangen wanneer de injectoren worden vervangen om problemen met vreemde stoffen te voorkomen die tijdens het verwijderen problemen veroorzaken, ze geven zelfs duidelijke waarschuwingen dat een vacuĂĽm moet worden gebruikt om het gebied schoon te maken wanneer een deel van het brandstofsysteem moet worden geopend.
 
#5 ·
Bedankt voor de info jongens, het helpt echt. Is het meetventiel anders dan de pomp of erin ingebouwd?

Ik zou bij de pomp beginnen en dan naar de retourleiding gaan.

Ja, ik denk dat het advies dat ik kreeg een beetje bevooroordeeld was, wil mijn auto nu houden nu ik een paar kleine aanpassingen heb gedaan.
 
#6 ·
Hallo, ik heb een Ford Focus 06 110 diesel zetec. De turbo is vervangen omdat deze kapot was. Hij deed het twee dagen goed, daarna had ik startproblemen. Hij startte met startvloeistof en startkabels, maar nu start hij niet meer. Maar als hij wel start, is hij perfect. Ik heb deze auto gekocht voor mijn werk, maar hij put me nu uit, ik heb al meer dan 1000 pond uitgegeven. Hij geeft de code P0251 aan en monteurs in Bradford weten niet waar ze moeten beginnen. Ik wil graag het exacte probleem weten en zien of reparatie de moeite waard is. Zo niet, dan doe ik hem weg. Vertel me alsjeblieft wat het zou kunnen zijn en hoeveel het me zou kunnen kosten. PS: Het voelt alsof hij niet genoeg diesel krijgt om te starten, want hij start met startvloeistof. Bedankt, alle adviezen worden zeer gewaardeerd.
 
#7 ·
Welke motor? 1.6, 1.8 of 2.0?

Hebben ze alle aansluitingen gecontroleerd, aangezien 1 voor de doseerklep los kan zitten?

Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen? Maar het is altijd de moeite waard om het te vervangen.

Misschien zit de doseerklep vast waardoor de rail-druk niet op druk komt.
 
#8 ·
welke motor? 1.6, 1.8 of 2.0?

Zijn alle aansluitingen gecontroleerd, want 1 voor de doseerklep kan los zitten?

Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen? Maar het is altijd de moeite waard om te vervangen

Misschien zit de doseerklep vast waardoor de rail-druk niet op druk komt
Het is een 1.6 diesel. Hebben deze auto's veel voorkomende problemen, bedankt.
 
#9 ·
Hij ging toen in detail over de brandstofpompen met slechte lagers erin en wanneer ze kapot gaan, kunnen de resten naar de injectoren migreren,
Er waren problemen met de injectiepompen op vroege modellen die ertoe konden leiden dat metalen resten in de injectieleidingen en injectoren terechtkwamen, er is een procedure waarbij diesel wordt verzameld en gecontroleerd op metaaldeeltjes - dit is waarschijnlijk waar hij naar verwijst.

Ford raadt aan dat de leidingen van de common rail naar de injectoren worden vervangen wanneer de injectoren worden vervangen om problemen te voorkomen met vreemde stoffen die er tijdens het verwijderen in komen en problemen veroorzaken, ze geven zelfs duidelijke waarschuwingen dat een vacuĂĽm moet worden gebruikt om het gebied schoon te maken wanneer een deel van het brandstofsysteem moet worden geopend.
[/quote]
Nou, ik heb geweldig nieuws, het hele pompgebeuren was complete onzin, wat goed advies van een vriend van een vriend die voor een injectortestbedrijf werkt.

Een van mijn injectoren viel uit en gaf te veel brandstof terug aan de tank in plaats van de druk in de common rail vast te houden.

Een simpele test, koppel de elektrische stekker op de injectoren en de downstream pijp van de lekleiding los, start de motor en als je een merkbaar verschil ziet in de flow in de lekleiding dan is dat waarschijnlijk de probleem injector.

Ik heb de mijne naar een geweldige plek in High wycombe gebracht en ze hebben de injector vervangen en opnieuw geprogrammeerd voor 250 pond, de ecu moet nog steeds de injector footprint leren om er zeker van te zijn dat je 100 mijl plus rijdt voordat je je zorgen maakt.

Ik heb nu meer dan 500 mijl gereden, met cruise control, de kont eraf gerukt en in de stad gereden,

Alles goed!

Mijn maatje zei ook dat het pompprobleem zou worden aangegeven door een onregelmatig stationair toerental, wat ik nooit heb gehad, of een monster afnemen van de lekleiding en de diesel verdampen en kijken of je daarna een messingachtige afzetting hebt.

Mat
 
#10 ·
Hij ging toen in detail over de brandstofpompen met slechte lagers erin en wanneer ze kapot gaan, kunnen de resten naar de injectoren migreren,
Er waren problemen met de injectiepompen op vroege modellen die ertoe konden leiden dat metalen resten in de injectorleidingen en injectoren terechtkwamen, er is een procedure waarbij diesel wordt verzameld en gecontroleerd op metaaldeeltjes - dit is waarschijnlijk waar hij naar verwijst.

Ford raadt aan dat de leidingen van de common rail naar de injectoren worden vervangen wanneer de injectoren worden vervangen om problemen met vreemde stoffen die tijdens het verwijderen binnendringen en problemen veroorzaken te voorkomen, ze geven zelfs duidelijke waarschuwingen dat een vacuĂĽm moet worden gebruikt om het gebied schoon te maken wanneer een deel van het brandstofsysteem moet worden geopend.
Nou, ik heb geweldig nieuws, de hele pomp was complete onzin, wat goed advies van een vriend van een vriend die voor een injector testbedrijf werkt.

Een van mijn injectoren faalde en gaf te veel brandstof terug naar de tank in plaats van de druk in de common rail vast te houden.

Een eenvoudige test, koppel de elektrische stekker op de injectoren en de downstream pijp van de lekleiding los, start de motor en als je een merkbaar verschil ziet in de flow in de lekleiding dan is dat waarschijnlijk de probleem injector.

Ik heb de mijne naar een geweldige plek in High wycombe gebracht en ze hebben de injector vervangen en opnieuw geprogrammeerd voor 250 pond, de ecu moet nog steeds de injector footprint leren om er zeker van te zijn dat je 100 mijl plus doet voordat je je er zorgen over maakt.

Ik heb nu meer dan 500 mijl gereden, met cruise control, de arse eraf geragd en in de stad gereden,

Alles goed !

Mijn maatje zei ook dat het pompprobleem zou worden aangegeven door een onregelmatig stationair toerental, wat ik nooit heb gehad, of een monster afnemen van de lekleiding en de diesel afkoken en kijken of je daarna een messingachtige afzetting overhoudt.

Mat
Hij ging toen in detail over de brandstofpompen met slechte lagers erin en wanneer ze kapot gaan, kunnen de resten naar de injectoren migreren,
Er waren problemen met de injectiepompen op vroege modellen die ertoe konden leiden dat metalen resten in de injectorleidingen en injectoren terechtkwamen, er is een procedure waarbij diesel wordt verzameld en gecontroleerd op metaaldeeltjes - dit is waarschijnlijk waar hij naar verwijst.

Ford raadt aan dat de leidingen van de common rail naar de injectoren worden vervangen wanneer de injectoren worden vervangen om problemen met vreemde stoffen die tijdens het verwijderen binnendringen en problemen veroorzaken te voorkomen, ze geven zelfs duidelijke waarschuwingen dat een vacuĂĽm moet worden gebruikt om het gebied schoon te maken wanneer een deel van het brandstofsysteem moet worden geopend.
Nou, ik heb geweldig nieuws, de hele pomp was complete onzin, wat goed advies van een vriend van een vriend die voor een injector testbedrijf werkt.

Een van mijn injectoren faalde en gaf te veel brandstof terug naar de tank in plaats van de druk in de common rail vast te houden.

Een eenvoudige test, koppel de elektrische stekker op de injectoren en de downstream pijp van de lekleiding los, start de motor en als je een merkbaar verschil ziet in de flow in de lekleiding dan is dat waarschijnlijk de probleem injector.

Ik heb de mijne naar een geweldige plek in High wycombe gebracht en ze hebben de injector vervangen en opnieuw geprogrammeerd voor 250 pond, de ecu moet nog steeds de injector footprint leren om er zeker van te zijn dat je 100 mijl plus doet voordat je je er zorgen over maakt.

Ik heb nu meer dan 500 mijl gereden, met cruise control, de arse eraf geragd en in de stad gereden,

Alles goed !

Mijn maatje zei ook dat het pompprobleem zou worden aangegeven door een onregelmatig stationair toerental, wat ik nooit heb gehad, of een monster afnemen van de lekleiding en de diesel afkoken en kijken of je daarna een messingachtige afzetting overhoudt.

Mat
 
#12 ·
Matt was voor het laatst actief in maart 2013.. Misschien wil je een nieuw onderwerp beginnen. Onlangs het filter vervangen voor een originele Bosch Ford Delphi? Zo niet, controleer dan de inhoud van de media voor metaaldeeltjes...
 
#13 ·
Hallo, ik heb een 2004 Mondeo TDCI 130 Auto die in de 3e versnelling in de noodloop gaat bij ongeveer 3000 tpm wanneer hij flink wordt belast. Ik krijg de foutcode p0251 en normaal gesproken slaat hij af of heeft hij beperkt vermogen. Ik heb geprobeerd de brandstoffilter te vervangen en hoewel hij soepeler lijkt te lopen, gaat hij nog steeds in de noodloop, gevolgd door afslaan, wat, aangezien het een automaat is, interessant kan zijn. Ik heb de oude brandstoffilter gecontroleerd en er zat geen vuil in, dus ik denk dat de pomp in orde is, maar ik ben bang dat het een probleem met de injector is. Ik heb de brandstofrail-druk gecontroleerd en stationair schommelt deze tussen 180 en 250 bar, dus ik denk dat dit duidelijk een probleem is, maar ik weet niet wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ook heeft hij nu besloten om niet meer koud te starten zonder startpilot. Alle hulp zou zeer gewaardeerd worden.
 
#14 ·
Veelvoorkomend probleem met verouderende TDCi's....er is een checklist....(goedkoopste/eenvoudigste eerst) brandstoffilter heb je al uitgesloten,

het is de moeite waard om een goede kwaliteit dieseladditief in de tank te proberen, maar een fles voor 1/4 tank (of minder) voor de concentratie,

ik gebruik Forte maar anderen hier zweren bij BG244. Merk op dat geen van beide verkrijgbaar is bij Halfords.

Dan is het controleren van de injectoren, wat het beste gedaan kan worden door een echte Delphi diesel specialist met hun testopstelling, hoewel een minder overtuigende test zelf kan worden gedaan met behulp van een retourtestkit, ongeveer ÂŁ20 op ebay, MAAR ze zouden de retourtest kunnen doorstaan en toch op andere manieren defect kunnen zijn door overmatige brandstoftoevoer, wat de retourtest niet kan detecteren. trouwens, een Delphi diesel specialist rekent ongeveer ÂŁ20 per injector om te testen.

Er is een klep aan de achterkant van de brandstofpomp genaamd een IMV, of inlaatmeetklep, die kan dit probleem veroorzaken, dus kost ongeveer ÂŁ30-50, maar misschien de moeite waard om te vervangen als tot nu toe geen geluk, dan ben ik bang dat het de brandstofpomp is, die hoewel hij misschien niet kapot gaat, misschien nog steeds niet de vereiste druk levert.

Er zijn veel threads hier van mensen die het bovenstaande proces hebben doorlopen en uiteindelijk de pomp toch moesten vervangen, maar het is het beste om eerst het voor de hand liggende te proberen.

Als je het niet zelf wilt doen, dan heeft een echte dieselspecialist, (niet een algemene garage) alle juiste testapparatuur om je brandstofsysteem van tank tot injectoren te testen. Pas op voor elke garagemonteur die alleen injectoren 'diagnosticeert' (een volledige set!) zonder zelfs maar zijn handen vuil te maken....het is een mooie vette winst voor hen voor heel weinig werk en ze verliezen snel hun interesse als ze je geld eenmaal hebben aangenomen en het nog steeds niet is gerepareerd!

Het is het beste om geen easystart te gebruiken, want volgens sommigen op het forum kan het ervoor zorgen dat de distributieketting een tand overslaat.

Succes, en voor het forum, houd ons op de hoogte! Nog vragen? Vraag het gewoon aan het forum en we zullen ons best doen om te helpen. :)

tussen haakjes, vuil in het brandstoffilter is onwaarschijnlijk...blijkbaar, als de pomp kapot gaat, neemt het de vorm aan van zeer fijne stofachtige deeltjes....
 
#15 ·
Veel voorkomend probleem met verouderende TDCi's....er is een checklist....(goedkoopste/eenvoudigste 1e) brandstoffilter heb je al uitgesloten,

het is de moeite waard om een goede kwaliteit dieseladditief in de tank te proberen, maar een fles voor 1/4 tank (of minder) voor de concentratie,

ik gebruik Forte maar anderen hier zweren bij BG244. Merk op dat geen van beide verkrijgbaar is bij Halfords.

Dan is het controleren van de injectoren, wat het beste gedaan kan worden door een echte Delphi dieselspecialist met hun testopstelling, hoewel een minder doorslaggevende test zelf kan worden gedaan met een retourtestkit, ongeveer ÂŁ20 op ebay, MAAR ze zouden de retourtest kunnen doorstaan en toch op andere manieren defect kunnen zijn door overmatige brandstoftoevoer, wat de retourtest niet kan detecteren. Trouwens, een Delphi dieselspecialist rekent ongeveer ÂŁ20 per injector om te testen.

Er is een klep aan de achterkant van de brandstofpomp, genaamd een IMV, of inlaatmeetklep, die dit probleem kan veroorzaken, dus ongeveer ÂŁ30-50 kost, maar misschien de moeite waard om te vervangen als er tot nu toe geen geluk is, dan ben ik bang dat het de brandstofpomp is, die, hoewel hij misschien niet kapot gaat, misschien nog steeds niet de vereiste druk levert.

Er zijn hier veel threads van mensen die bovenstaande procedure hebben doorlopen en uiteindelijk de pomp toch moesten vervangen, maar het beste is om eerst het voor de hand liggende te proberen.

Als je het niet zelf wilt doen, dan heeft een echte dieselspecialist (geen algemene garage) alle juiste testapparatuur om je brandstofsysteem van tank tot injectoren te testen. Pas op voor elke garagemonteur die alleen injectoren 'diagnosticeert' (een volledige set!) zonder zelfs maar zijn handen vuil te maken....het is een mooie vette winst voor hen voor heel weinig werk en ze verliezen snel hun interesse als ze je geld eenmaal hebben aangenomen en het nog steeds niet is opgelost!

Het is het beste om geen easystart te gebruiken, want volgens sommigen op het forum kan het ervoor zorgen dat de distributieketting een tand overslaat.

Succes, en voor het forum, houd ons op de hoogte! Nog vragen?? Vraag het gewoon aan het forum en we zullen ons best doen om te helpen. :)

Trouwens, vuil in het brandstoffilter is onwaarschijnlijk...blijkbaar, als de pomp kapot gaat, neemt het de vorm aan van zeer fijne stofachtige deeltjes....

Heb je deze thread gelezen die vergelijkbaar is met die van jou..

http://www.talkford.com/community/topic/330298-flashing-glowplug-light-limp-home-mode-and-code-p0251/
 
  • Like
Reactions: silvercanary
#16 ·
Nog een gedachte.... er zijn naar mijn herinnering 3 rapporten geweest van TF-leden die dit probleem probeerden op te lossen en eerst alle andere mogelijkheden hadden uitgeput, dat het probleem een blokkade was in de wervelpot in de brandstoftank, veroorzaakt door een van die kartonnen schijven die vroeger werden gebruikt om flessen af te sluiten. Het lijkt erop dat in het verleden een brandstofadditief is toegevoegd zonder de nodige zorg te besteden aan het verwijderen van de afdichtingsschijf uit de fles, en dit was in de wervelpot terechtgekomen, wat resulteerde in een intermitterende vermindering van de brandstofstroom. Niet gemakkelijk te vinden, want je moet de tank laten zakken om hem te vinden.

Heeft u deze thread gelezen die vergelijkbaar is met de uwe..

http://www.talkford....and-code-p0251/
 
  • Like
Reactions: silvercanary
#17 ·
Die draad hierboven was er een die ik heb gepost en laat me je vertellen dat het een flinke hoofdpijn was om te diagnosticeren en het duurde een paar maanden, maar ik heb volgehouden en het uiteindelijk gerepareerd, na alles op de checklist te hebben veranderd, bleek het bij mij de brandstofpomp te zijn, ook al waren er geen tekenen dat deze kapot ging en er zelfs gloednieuw en glanzend uitzag, kon hij gewoon niet de benodigde brandstofdruk en hoge belastingen en toeren leveren, als ik je iets kan aanbevelen om het je gemakkelijker te maken, is het om een ​​f-super-kabel en forscan te kopen, dat heeft me enorm geholpen.
 
#18 ·
Voor P0251 moet u absoluut de FRP (brandstofrail-druk) controleren, deze moet binnen 5 seconden boven de 1200 liggen, met alle injectoren en IMV losgekoppeld. Als deze boven de 1200 ligt, controleer dan de injectoren, zo niet, probeer dan met een volledig aparte brandstoftoevoer. P0251 is eigenlijk P0190.