Veel voorkomend probleem met verouderende TDCi's....er is een checklist....(goedkoopste/eenvoudigste 1e) brandstoffilter heb je al uitgesloten,
het is de moeite waard om een goede kwaliteit dieseladditief in de tank te proberen, maar een fles voor 1/4 tank (of minder) voor de concentratie,
ik gebruik Forte maar anderen hier zweren bij BG244. Merk op dat
geen van beide verkrijgbaar is bij Halfords.
Dan is het controleren van de injectoren, wat het beste gedaan kan worden door een echte Delphi dieselspecialist met hun testopstelling, hoewel een minder doorslaggevende test zelf kan worden gedaan met een retourtestkit, ongeveer ÂŁ20 op ebay, MAAR ze zouden de retourtest kunnen doorstaan en toch op andere manieren defect kunnen zijn door overmatige brandstoftoevoer, wat de retourtest niet kan detecteren. Trouwens, een Delphi dieselspecialist rekent ongeveer ÂŁ20 per injector om te testen.
Er is een klep aan de achterkant van de brandstofpomp, genaamd een IMV, of inlaatmeetklep, die
dit probleem kan veroorzaken, dus ongeveer ÂŁ30-50 kost, maar misschien de moeite waard om te vervangen als er tot nu toe geen geluk is, dan ben ik bang dat het de brandstofpomp is, die, hoewel hij misschien niet kapot gaat, misschien nog steeds niet de vereiste druk levert.
Er zijn hier veel threads van mensen die bovenstaande procedure hebben doorlopen en uiteindelijk de pomp toch moesten vervangen, maar het beste is om eerst het voor de hand liggende te proberen.
Als je het niet zelf wilt doen, dan heeft een
echte dieselspecialist (
geen algemene garage) alle juiste testapparatuur om je brandstofsysteem van tank tot injectoren te testen. Pas op voor elke garagemonteur die alleen injectoren 'diagnosticeert' (een volledige set!) zonder zelfs maar zijn handen vuil te maken....het is een mooie vette winst voor hen voor heel weinig werk en ze verliezen snel hun interesse als ze je geld eenmaal hebben aangenomen en het nog steeds niet is opgelost!
Het is het beste om geen easystart te gebruiken, want volgens sommigen op het forum kan het ervoor zorgen dat de distributieketting een tand overslaat.
Succes, en voor het forum, houd ons op de hoogte! Nog vragen?? Vraag het gewoon aan het forum en we zullen ons best doen om te helpen.
Trouwens, vuil in het brandstoffilter is onwaarschijnlijk...blijkbaar, als de pomp kapot gaat, neemt het de vorm aan van
zeer fijne stofachtige deeltjes....
Heb je deze thread gelezen die vergelijkbaar is met die van jou..
http://www.talkford.com/community/topic/330298-flashing-glowplug-light-limp-home-mode-and-code-p0251/