Ford Automobiles Forum banner

Kod usterki P0251 Sterowanie dozowaniem paliwa pompy wtryskowej A

168K views 17 replies 10 participants last post by  mprox  
#1 ·
Mój ma typowy tryb awaryjny i czasami się wyłącza, zabrałem go do warsztatu w Swindon i zasadniczo, kiedy go zamawiałem, powiedział mi, co to jest. Garaż (specjalista od wtryskiwaczy diesla) powiedział, że to bardzo powszechny problem w modelu 130. Miałem dwa kody P0251 i P1121, jeśli dobrze pamiętam, jeden to niskie ciśnienie wyjściowe z pompy, a drugi to niskie ciśnienie z wtryskiwacza. Jego zaleceniem było: nowe wtryskiwacze, nowy filtr i płukanie zbiornika za 1500 funtów.

Następnie przeszedł do szczegółów na temat pomp paliwa, które mają słabe łożyska i kiedy się psują, zanieczyszczenia mogą migrować do wtryskiwaczy, zamierzam spróbować wymienić pompę i przepłukać zbiornik, ale czy ktoś wie, czy ustawienia ECU będą musiały zostać zmodyfikowane za pomocą nowej pompy, czy to po prostu plug and play?

Mat
 
#2 ·
ECU kontroluje wtrysk paliwa i uruchamia wtryskiwacze, a kody kalibracji wtryskiwaczy są zaprogramowane w ECU, pompa w TDCi to tylko głupia pompa, która dostarcza ciśnienie, nie musi być nawet synchronizowana, więc można ją zmienić bez ponownego programowania.
 
#3 · (Edited by Moderator)
Mój ma typowy tryb awaryjny i czasami gaśnie, zabrałem go do warsztatu w Swindon i zasadniczo, kiedy go zamawiałem, powiedział mi, co to jest. Garaż (specjalista od wtryskiwaczy diesla) powiedział, że to bardzo powszechny problem w modelu 130. Miałem dwa kody P0251 i P1121, jeśli dobrze pamiętam, jeden to niskie ciśnienie wyjściowe z pompy, a po drugie niskie ciśnienie z wtryskiwacza. Jego zalecenie brzmiało: nowe wtryskiwacze, nowy filtr i płukanie zbiornika £1500.

Następnie przeszedł do szczegółów na temat pomp paliwa, które mają słabe łożyska, a kiedy się psują, zanieczyszczenia mogą migrować do wtryskiwaczy. Zamierzam spróbować wymienić pompę i przepłukać zbiornik, ale czy ktoś wie, czy ustawienia ECU będą musiały zostać zmodyfikowane za pomocą nowej pompy, czy też jest to tylko plug and play?

Mat
radziłbym zasięgnąć drugiej opinii, brzmi jakby próbował mnie naciągnąć, dostaję mnóstwo mondeos z tymi dtc

radziłbym najpierw wymienić filtr paliwa i spróbować, jeśli nadal to samo, to zrobić test przelewowy wtryskiwaczy, jeśli wszystkie są ok, to wymienić zawór dozujący na pompie paliwa

jestem pewien, że udoskonalona pompa została zamontowana również w samochodach po 2002 roku
 
#4 ·
Następnie szczegółowo opowiedział o pompach paliwa, które mają słabe łożyska, a gdy się zepsują, zanieczyszczenia mogą przedostać się do wtryskiwaczy,
Były problemy z pompami wtryskowymi w wczesnych modelach, które mogły powodować przedostawanie się metalowych zanieczyszczeń do przewodów wtryskiwaczy i wtryskiwaczy, istnieje procedura, która polega na zbieraniu oleju napędowego i sprawdzaniu obecności cząstek metalu - prawdopodobnie do tego się odnosi.

Ford zaleca wymianę przewodów od szyny common rail do wtryskiwaczy po wymianie wtryskiwaczy, aby uniknąć problemów z ciałami obcymi, które dostają się podczas demontażu i powodują problemy, a nawet ostrzega, że należy użyć odkurzacza do czyszczenia obszaru podczas otwierania jakiejkolwiek części układu paliwowego.
 
#5 ·
Dzięki za info, chłopaki, to naprawdę pomaga, czy zawór pomiarowy różni się od pompy, czy jest w niej wbudowany?

Zamierzałem zacząć od pompy, a następnie przejść do przelewu.

Tak, myślę, że rada, którą otrzymałem, była trochę stronnicza, chcę teraz zatrzymać mój samochód, zrobiłem kilka małych modyfikacji.
 
#6 ·
Cześć, mam Forda Focusa 06 110 diesel zetec. Turbo zostało wymienione, ponieważ się zepsuło. Przez dwa dni było dobrze, a potem pojawiły się problemy z uruchomieniem. Odpalał z plakiem i na kable, ale teraz nie odpala. Ale kiedy odpali, jest idealny. Kupiłem ten samochód do pracy, ale teraz mnie wykańcza, wydałem ponad 1000 funtów. Pokazuje kod P0251, a mechanicy w Bradford nie wiedzą, od czego zacząć. Chciałbym poznać dokładny problem i zobaczyć, czy warto go naprawiać, a jeśli nie, to się go pozbędę. Proszę powiedz mi, co to może być i ile może mnie to kosztować. PS. Czuję, jakby nie dostawał wystarczającej ilości oleju napędowego do uruchomienia, ponieważ odpala z plakiem. Dzięki, każda rada będzie bardzo mile widziana.
 
#7 ·
Jaki silnik? 1.6, 1.8 czy 2.0?

Czy sprawdzili wszystkie połączenia, ponieważ 1 dla zaworu dozującego może być luźny?

Kiedy filtr paliwa był ostatnio wymieniany? Ale zawsze warto go wymienić.

Może zawór dozujący się zacina, uniemożliwiając uzyskanie ciśnienia w szynie.
 
#8 ·
Jaki silnik? 1.6, 1.8 czy 2.0?

Czy sprawdzili wszystkie połączenia, ponieważ 1 dla zaworu dozującego może być luźny?

Kiedy ostatnio wymieniano filtr paliwa? Ale zawsze warto go wymienić

Może zawór dozujący się zacina, uniemożliwiając wzrost ciśnienia w szynie do wymaganego ciśnienia
to 1.6 diesel czy te samochody mają dużo typowych usterek dzięki.
 
#9 ·
A następnie szczegółowo opisał pompy paliwa, które mają słabe łożyska, a gdy się zepsują, zanieczyszczenia mogą migrować do wtryskiwaczy,
Były problemy z pompami wtryskowymi w wczesnych modelach, które mogły powodować przedostawanie się metalowych zanieczyszczeń do przewodów i wtryskiwaczy, istnieje procedura, która polega na zbieraniu oleju napędowego i sprawdzaniu obecności cząstek metalu - prawdopodobnie do tego się odnosi.

Ford zaleca wymianę przewodów od szyny common rail do wtryskiwaczy po wymianie wtryskiwaczy, aby uniknąć problemów z ciałami obcymi, które dostają się podczas demontażu i powodują problemy, a nawet ostrzega, że należy użyć odkurzacza do czyszczenia obszaru, gdy jakakolwiek część układu paliwowego ma zostać otwarta.
[/quote]
Cóż, mam wspaniałą wiadomość, cała sprawa z pompą to kompletna bzdura, kilka dobrych rad od przyjaciela przyjaciela, który pracuje dla firmy testującej wtryskiwacze.

Jeden z moich wtryskiwaczy zawodził i zwracał zbyt dużo paliwa do zbiornika, zamiast utrzymywać ciśnienie w szynie common rail.

Prosty test, odłącz wtyczkę elektryczną od wtryskiwaczy i rurę wylotową z powrotu przelewowego, uruchom silnik i jeśli zauważysz zauważalną różnicę w przepływie w powrocie przelewowym, to prawdopodobnie problematyczny wtryskiwacz.

Zabrałem swój wspaniałe miejsce w High Wycombe i wymienili wtryskiwacz i przeprogramowali go za 250 funtów, komputer pokładowy nadal musi nauczyć się śladu wtryskiwacza, aby upewnić się, że przejedziesz ponad 100 mil, zanim zaczniesz się martwić.

Przejechałem już ponad 500 mil, z tempomatem, katując go i jeżdżąc po mieście,

Wszystko dobrze!

Mój kolega powiedział również, że problem z pompą objawiałby się nierówną pracą na biegu jałowym, czego nigdy nie miałem, lub pobraniem próbki z rury powrotnej przelewowej i zagotowaniem oleju napędowego i sprawdzeniem, czy po tym pozostał mosiężny osad.

Mat
 
#10 ·
A następnie szczegółowo opowiedział o pompach paliwa, które mają słabe łożyska i kiedy się psują, zanieczyszczenia mogą migrować do wtryskiwaczy,
Były problemy z pompami wtryskowymi we wczesnych modelach, które mogły powodować przedostawanie się metalowych zanieczyszczeń do przewodów wtryskiwaczy i wtryskiwaczy, istnieje procedura, która polega na zbieraniu oleju napędowego i sprawdzaniu obecności cząstek metalu - to prawdopodobnie ma na myśli.

Ford zaleca wymianę przewodów od szyny common rail do wtryskiwaczy po wymianie wtryskiwaczy, aby uniknąć problemów z ciałami obcymi, które dostają się podczas demontażu i powodują problemy, a nawet wydają wyraźne ostrzeżenia, że należy użyć odkurzacza do czyszczenia obszaru, gdy jakakolwiek część układu paliwowego ma zostać otwarta.
Cóż, mam wspaniałą wiadomość, cała sprawa z pompą to kompletna bzdura, kilka dobrych rad od przyjaciela przyjaciela, który pracuje w firmie testującej wtryskiwacze.

Jeden z moich wtryskiwaczy zawodził i zwracał zbyt dużo paliwa do zbiornika zamiast utrzymywać ciśnienie w szynie common rail.

Prosty test, odłącz wtyczkę elektryczną od wtryskiwaczy i rurę wylotową z powrotu, zakręć silnikiem i jeśli zauważysz zauważalną różnicę w przepływie w powrocie, to prawdopodobnie wtryskiwacz problemowy.

Zabrałem swój do wspaniałego miejsca w High wycombe i zmienili wtryskiwacz i przeprogramowali go za 250 funtów, ecu nadal musi nauczyć się odcisku palca wtryskiwacza, aby upewnić się, że przejedziesz ponad 100 mil, zanim zaczniesz się tym martwić.

Przejechałem już ponad 500 mil, z tempomatem, szarpiąc go z tyłu i jeżdżąc po mieście,

Wszystko dobrze !

Mój kumpel powiedział również, że problem z pompą wskazywałby na nierówną pracę na biegu jałowym, czego nigdy nie miałem, lub pobranie próbki z rury powrotnej i zagotowanie oleju napędowego i sprawdzenie, czy po tym pozostanie mosiężny osad.

Mat
A następnie szczegółowo opowiedział o pompach paliwa, które mają słabe łożyska i kiedy się psują, zanieczyszczenia mogą migrować do wtryskiwaczy,
Były problemy z pompami wtryskowymi we wczesnych modelach, które mogły powodować przedostawanie się metalowych zanieczyszczeń do przewodów wtryskiwaczy i wtryskiwaczy, istnieje procedura, która polega na zbieraniu oleju napędowego i sprawdzaniu obecności cząstek metalu - to prawdopodobnie ma na myśli.

Ford zaleca wymianę przewodów od szyny common rail do wtryskiwaczy po wymianie wtryskiwaczy, aby uniknąć problemów z ciałami obcymi, które dostają się podczas demontażu i powodują problemy, a nawet wydają wyraźne ostrzeżenia, że należy użyć odkurzacza do czyszczenia obszaru, gdy jakakolwiek część układu paliwowego ma zostać otwarta.
Cóż, mam wspaniałą wiadomość, cała sprawa z pompą to kompletna bzdura, kilka dobrych rad od przyjaciela przyjaciela, który pracuje w firmie testującej wtryskiwacze.

Jeden z moich wtryskiwaczy zawodził i zwracał zbyt dużo paliwa do zbiornika zamiast utrzymywać ciśnienie w szynie common rail.

Prosty test, odłącz wtyczkę elektryczną od wtryskiwaczy i rurę wylotową z powrotu, zakręć silnikiem i jeśli zauważysz zauważalną różnicę w przepływie w powrocie, to prawdopodobnie wtryskiwacz problemowy.

Zabrałem swój do wspaniałego miejsca w High wycombe i zmienili wtryskiwacz i przeprogramowali go za 250 funtów, ecu nadal musi nauczyć się odcisku palca wtryskiwacza, aby upewnić się, że przejedziesz ponad 100 mil, zanim zaczniesz się tym martwić.

Przejechałem już ponad 500 mil, z tempomatem, szarpiąc go z tyłu i jeżdżąc po mieście,

Wszystko dobrze !

Mój kumpel powiedział również, że problem z pompą wskazywałby na nierówną pracę na biegu jałowym, czego nigdy nie miałem, lub pobranie próbki z rury powrotnej i zagotowanie oleju napędowego i sprawdzenie, czy po tym pozostanie mosiężny osad.

Mat
 
#12 ·
Matt był ostatnio aktywny w marcu 2013 r.. Być może zechcesz założyć nowy temat. Zmieniłeś ostatnio filtr na oryginalny Bosch Ford Delphi? Jeśli nie, sprawdź zawartość taśmy medialnej pod kątem cząstek metalu...
 
#13 ·
Cześć, mam Mondeo TDCI 130 Auto z 2004 roku, który wchodzi w tryb awaryjny na 3. biegu przy około 3000 obr./min, gdy jest mocno obciążony. Otrzymuję kod błędu p0251 i zwykle gaśnie lub ma ograniczoną moc. Próbowałem wymienić filtr paliwa i chociaż wydaje się, że działa płynniej, nadal wchodzi w tryb awaryjny, a następnie gaśnie, co w przypadku automatu może być interesujące. Sprawdziłem stary filtr paliwa i nie miał w nim żadnych zanieczyszczeń, więc myślę, że pompa jest w porządku, ale obawiam się, że to problem z wtryskiwaczem. Sprawdziłem ciśnienie na szynie paliwowej i na biegu jałowym waha się ono między 180 a 250 bar, więc myślę, że to oczywisty problem, ale nie wiem, co mogłoby go powodować. Ponadto teraz zdecydował, że nie uruchomi się na zimno bez użycia samostartu. Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana.
 
#14 ·
Typowy problem ze starzejącymi się TDCis....jest lista kontrolna....(najtańszy/najłatwiejszy na początek) filtr paliwa już wykluczyłeś,

warte wypróbowania jest dobrej jakości dodatek do oleju napędowego do zbiornika, ale butelka na 1/4 zbiornika (lub mniej) dla stężenia,

Używam Forte, ale inni tutaj przysięgają na BG244. Zauważ, że żaden z nich nie jest dostępny w Halfords.

Następnie sprawdza się wtryskiwacze, co najlepiej zrobić u odpowiedniego specjalisty od diesli Delphi z ich stanowiskiem testowym, chociaż mniej rozstrzygający test można wykonać samodzielnie za pomocą zestawu do testu przelewowego, około 20 funtów na ebay, ALE mogą przejść test przelewowy i nadal być wadliwe w inny sposób z powodu nadmiernego zasilania, czego test przelewowy nie może wykryć. przy okazji, specjalista Delphi od diesli pobierze około 20 funtów za wtryskiwacz do testu.

Z tyłu pompy paliwa znajduje się zawór zwany IMV, czyli zawór dozowania wlotowego, który może powodować ten problem, więc kosztuje około 30-50 funtów, ale może warto go wymienić, jeśli do tej pory nie było szczęścia, to obawiam się, że to pompa paliwa, która, chociaż może się nie psuć, nadal może nie dostarczać wymaganego ciśnienia.

Na forum jest mnóstwo wątków od osób, które przeszły powyższy proces i ostatecznie musiały wymienić pompę, ale najlepiej spróbować oczywistego na początek.

Jeśli nie chcesz robić tego sam, to odpowiedni specjalista od diesli, (nie ogólny warsztat) ma cały odpowiedni sprzęt testowy do testowania układu paliwowego od zbiornika do wtryskiwaczy. Uważaj na każdego mechanika w warsztacie, który po prostu 'diagnozuje' wtryskiwacze (pełny zestaw!) nawet bez brudzenia sobie rąk....to dla nich ładny, tłusty zysk za bardzo małą pracę i szybko tracą zainteresowanie, gdy wezmą twoje pieniądze i nadal nie jest naprawione!

Najlepiej nie używać easystart, ponieważ według niektórych na forum może to spowodować przeskoczenie łańcucha rozrządu o ząbek.

Powodzenia i dla forum, prosimy o informowanie nas na bieżąco! Jakieś dalsze pytania? Po prostu zapytaj forum, a my dołożymy wszelkich starań, aby pomóc. :)

przy okazji, zanieczyszczenia w filtrze paliwa są mało prawdopodobne...najwyraźniej, jeśli pompa się psuje, przyjmuje postać bardzo drobnych cząstek podobnych do pyłu....
 
#15 ·
Typowy problem ze starzejącymi się TDCi....jest lista kontrolna....(najtańszy/najłatwiejszy 1) filtr paliwa już wykluczyłeś,

warto spróbować dobrej jakości dodatku do oleju napędowego do zbiornika, ale butelkę na 1/4 zbiornika (lub mniej) dla stężenia,

Używam Forte, ale inni tutaj przysięgają na BG244. Zauważ, że żadne z nich nie są dostępne w Halfords.

Następnie sprawdza się wtryskiwacze, co najlepiej zrobić przez odpowiedniego specjalistę od diesli Delphi z ich stanowiskiem testowym, chociaż mniej rozstrzygający test można wykonać samodzielnie za pomocą zestawu do testu przelewowego, około 20 funtów na ebay, ALE mogą przejść test przelewowy i nadal być wadliwe w inny sposób z powodu nadmiernego zasilania, czego test przelewowy nie może wykryć. Przy okazji, specjalista Delphi od diesli pobierze około 20 funtów za wtryskiwacz do testu.

Z tyłu pompy paliwa znajduje się zawór zwany IMV lub zaworem dozowania wlotowego, który może powodować ten problem, więc kosztuje około 30-50 funtów, ale może warto go wymienić, jeśli do tej pory nie ma szczęścia, to obawiam się, że to pompa paliwa, która, chociaż może się nie psuć, nadal może nie dostarczać wymaganego ciśnienia.

Na forum jest wiele wątków od osób, które przeszły powyższy proces i ostatecznie musiały wymienić pompę, ale najlepiej spróbować najpierw oczywistego.

Jeśli nie chcesz robić tego sam, to właściwy specjalista od diesli (nie ogólny warsztat) ma cały odpowiedni sprzęt testowy do testowania układu paliwowego od zbiornika do wtryskiwaczy. Uważaj na każdego mechanika w warsztacie, który po prostu 'diagnozuje' wtryskiwacze (pełny zestaw!) nawet bez brudzenia sobie rąk....to dla nich ładny, gruby zysk za bardzo małą pracę i szybko tracą zainteresowanie, gdy wezmą twoje pieniądze i nadal nie jest naprawione!

Najlepiej nie używać easystart, ponieważ według niektórych na forum może to spowodować przeskoczenie łańcucha rozrządu.

Powodzenia, a dla forum, prosimy o informowanie nas na bieżąco! Jakiekolwiek dalsze pytania?? Po prostu zapytaj forum, a my dołożymy wszelkich starań, aby pomóc. :)

Przy okazji, zanieczyszczenia w filtrze paliwa są mało prawdopodobne...najwyraźniej, jeśli pompa się psuje, przyjmuje postać bardzo drobnych cząstek podobnych do pyłu....

Czy przeczytałeś ten wątek, który jest podobny do twojego..

http://www.talkford.com/community/topic/330298-flashing-glowplug-light-limp-home-mode-and-code-p0251/
 
  • Like
Reactions: silvercanary
#16 ·
Kolejna myśl.... z mojej pamięci wynika, że 3 raporty członków TF próbowały rozwiązać ten problem i najpierw wyczerpały wszystkie inne możliwości, że problemem było zablokowanie w wirniku wewnątrz zbiornika paliwa spowodowane przez jedną z tych kartonowych tarcz, które były używane do uszczelniania butelek. Wydaje się, że w przeszłości dodano dodatek do paliwa bez zachowania należytej ostrożności w celu usunięcia tarczy uszczelniającej z butelki, a to dostało się do wirnika, powodując przerywane zmniejszenie przepływu paliwa. Nie jest to łatwe do znalezienia, ponieważ trzeba opuścić zbiornik, aby go znaleźć.

Czy przeczytałeś ten wątek, który jest podobny do twojego..

http://www.talkford....and-code-p0251/
 
  • Like
Reactions: silvercanary
#17 ·
Tamten wątek powyżej był tym, który opublikowałem i powiem wam, że zdiagnozowanie go było dużym bólem głowy i zajęło kilka miesięcy, ale wytrwałem i ostatecznie go naprawiłem, po zmianie wszystkiego na liście kontrolnej okazało się, że u mnie była to pompa paliwa, mimo że nie było żadnych oznak jej awarii i mimo że wyglądała na nową i błyszczącą, po prostu nie mogła zapewnić wymaganego ciśnienia paliwa i dużych obciążeń i obrotów, jeśli mogę ci coś polecić, aby ci to ułatwić, to kup sobie kabel f-super i forscan, to bardzo mi pomogło.
 
#18 ·
Dla P0251 absolutnie musisz sprawdzić FRP (ciśnienie na szynie paliwowej), powinno być powyżej 1200 w 5 sekund, ze wszystkimi wtryskiwaczami i IMV odłączonymi. Jeśli powyżej 1200, sprawdź wtryskiwacze, jeśli nie, spróbuj z całkowicie oddzielnym dopływem paliwa. P0251 to tak naprawdę P0190.