Ford Automobiles Forum banner
41 - 55 of 55 Posts
Uitlaatgassen worden ingebracht.
Briljant, je hebt een woordenboek. Misschien zoek je nu de context op en begrijp je de toepassing ervan een beetje beter. Ga dan ergens anders heen als je iets dwarszit.

lol..alle uitlaatgassen zijn inert na een kat ok...tot op zekere hoogte, maar dat behandelt de symptomen en niet de oorzaak...vertel me dan waarom ik 157 ppm HC had bij mijn laatste APK...je hebt het over ideaal...ik heb het over de realiteit...wees trouwens niet zo verdomd brutaal

Na de kat? Dat heb ik niet gezegd. Uitlaatgassen worden lang voor de kat door een EGR geleid.
Afgezien van een paar koolwaterstoffen is het uitlaatgas inert en wordt het teruggevoerd naar het inlaatspruitstuk wanneer de klep opent en terug in de kamer met lucht. Dit vermindert de verbrandingstemperaturen.

Hoe worden symptomen behandeld? EGR-systemen zitten tegenwoordig op de meeste diesels en veel turbobenzinemotoren als een bonafide en legitieme manier om de temperaturen te regelen. Veel EGR's zijn nu ook gekoeld.

Misschien moet je stoppen met een eikel te zijn en je eigen onderzoek doen.
Het is duidelijk dat je om de een of andere reden al meneer defensief bent geworden, dus je kunt niets verteld worden.

Het is duidelijk dat je begrip van CO, CO2, HCs, fijnstof, NOX etc. en de manieren waarop een fabrikant probeert deze te beheersen, niet is wat je denkt.

Ja, dat deed je... je zei dat uitlaatgassen inert zijn... maar aangezien ongeveer 65% van de brandstof wordt verbrand, is het aan de kat (of EGR... om de rest te verbranden, of heb ik het mis... en het is gewoon een PR-oefening om je ervan te overtuigen dat moderne GDI-motoren meer dan 50% thermisch efficiënt zijn... als je dat kunt bewijzen, krijg je een baan bij Keonogsigg.

Stop met die intellectuele superioriteitsding... klootzak... Ik heb een diploma in werktuigbouwkunde en ben al mijn hele leven een autofanaat...

stoel-expert

Uitlaatgassen zijn inert. Heb niets gezegd over de kat, toch? Ik heb een eerdere poster gecorrigeerd over EGR... Wat een feit is... Het vermindert NOX-emissies door de verbrandingstemperaturen te regelen.

Niets wat ik heb gezegd is onjuist.

Een beetje googelen zal je opleiden.
Ja, EGR verbrandt ook resterende HCs, maar wat basisonderzoek zal aantonen dat het in de eerste plaats gaat om emissiebeheersing, niet om brandstofefficiëntie.

Hoe dan ook, deze info is er en gemakkelijk toegankelijk en om de een of andere reden heb je aanstoot genomen aan deze info... Dus haal een kop warme melk en doe een dutje, en doe later wat eigen onderzoek.

Wat dit draadje betreft, mijn werk is gedaan.
Wat betreft het ruziën met domme mensen, nou, je wint, je bent er duidelijk meer ervaren in.

Geef het op, Arcon... we hebben de thread van de OP al verpest... het is niet de moeite waard wie er gelijk heeft of ongelijk... Sterker nog, ik schaam me dat ik zo lang buiten de oorspronkelijke vraag ben doorgegaan... Ik werd daarin meegezogen... Genade... excuses aan de OP.. mijn schuld.

Hallo,

Mijn 1.6tdci uit 2010 had al geruime tijd last van dit stotteren bij lage toeren.

Een lange rit op de snelweg in de 4e versnelling (5-versnellingsbak) leek het roetfilter etc. schoon te maken en het probleem te verbeteren....evenals de rijeigenschappen van de auto te transformeren.

Echter, bij het controleren op motorfoutcodes (dtc) ontdekte ik dat de bovenste O2-sensor defect was en daarom de brandstof/lucht-mix ver van de juiste waarde lag. Dit was een relatief goedkoop en verkrijgbaar onderdeel, en is redelijk toegankelijk voor de doe-het-zelver om zelf te vervangen, mits je de code ook kunt wissen.

Het resultaat is dat dit het stotteren heeft verholpen....en zowel de rijeigenschappen als het brandstofverbruik heeft verbeterd.

Ik hoop dat dit anderen helpt.

Hallo, ik ben een nieuwe gebruiker op dit forum, ik heb momenteel een Ford Focus MK1 op een 02 plaat 1.8 115pk tdci duratecq, de problemen die ik heb is dat de auto een onderhoudsbeurt heeft gehad en momenteel verkeerd ontsteekt en sputtert vanaf 1500 tpm tot aan het toerentalbereik. Ik heb tijdens het rijden geconstateerd dat de temperatuursensor op het dashboard van het midden naar een kwart terug naar koud op de meter gaat.

De auto start koud zonder problemen, ik ben naar het dashboard gegaan en heb de auto in de testmodus gezet en heb gemerkt dat de auto tot 65 graden in orde is en dan begint de auto zich te misdragen, het begint zich te gedragen alsof hij geen brandstof meer heeft of zich gedraagt alsof hij verkeerd ontsteekt, het vermogen wordt drastisch verminderd en ik kan de auto pas verder rijden als hij 78 graden bereikt, waarbij ik de auto op toeren breng en dan begint hij zich weer te gedragen of hij valt uit.

Tot nu toe heb ik vervangen

nokkenassensor

Brandstofdruksensor

vermogen vasthoudrelais

de thermostaat is vervangen en het systeem is leeggepompt.

en een volledige onderhoudsbeurt.

De auto zal uiteindelijk ofwel op temperatuur komen of het spiraallampje gaat branden en hij valt uit.

Kan iemand mij helpen, bedankt

Update van mijn vorige bericht (pagina 5 - oktober 2015) over dit probleem.....

Het schokken bij lage toeren/lichte gashendel kwam eerder dit jaar terug. Ford stelde een paar flessen injectorreiniger in de tank voor, wat een lichte verbetering opleverde, maar het probleem bleef bestaan. De auto heeft een volledige Ford-servicegeschiedenis.

Ik heb de EGR-klep verwijderd, maar deze was verrassend "erg" schoon - ik gebruik Millers dieseladditief bij elke andere tank brandstof en de auto maakt 2-3 keer per week een rit van 70 mijl over de snelweg.

Eerdere controles leverden geen foutcodes op, maar uiteindelijk kwam er een P0134 - Aandrijflijn (O2-sensor Circuit - Geen activiteit gedetecteerd). Ik ben er vrij zeker van dat dit dezelfde code was die 2 jaar geleden verscheen, en het probleem werd toen opgelost door de O2-sensor aan de bovenkant/voorkant van de motor te vervangen - die met de zwarte kabel, niet de twee met blauwe kabels.

Deze keer besloot ik de sensor te verwijderen en te proberen deze schoon te maken voordat ik een vervanging kocht. Het werkte prima en ik kan weer normaal rijden onder de 1500 tpm zonder het vervelende schokken. De algehele rijeigenschappen zijn ook verbeterd en het brandstofverbruik is weer normaal (wat eerlijk gezegd nog steeds slecht is, gezien wat Ford zei dat het zou opleveren).

Ik hoop dat dit iedereen helpt die dit probleem ervaart.

41 - 55 of 55 Posts