Ford Automobiles Forum banner
21 - 28 of 28 Posts
Z obudowy akumulatora wychodzi pojedynczy biały przewód, który jest połączony i przypięty do przegrody czołowej. Odłącz go i uruchom samochód, to spowoduje zgaśnięcie kontrolki akumulatora. Nie jestem pewien, czy jest to sygnał do inteligentnego modułu akumulatora, czy tylko sygnał kontrolki akumulatora. Tak czy inaczej, oznacza to problem, ale mój 2011 4.5 2.0 tdci tx działa dobrze po odłączeniu. Co dziwne, nowy akumulator i alternator. Akumulator pokazuje 12,04 V statyczne. Alternator przy zimnym rozruchu pokazuje tylko 11,7 V wyjścia. Pytanie: co to za białe pudełko, które jest przymocowane do zacisku uziemiającego na akumulatorze? Czerwony przewód z + idzie do niego, a biały przewód, który odłączyłem, również do niego idzie. Podejrzewam, że ma to związek z inteligentnym ładowaniem.
 
Po wymianie alternatora. Poprowadziłem nowy przewód czujnika i nadal występowała usterka. Okazało się, że to zła masa. 8 godzin lub więcej straconych. Czyszczenie przewodu masowego od nadwozia do skrzyni biegów zajęło 5 minut. Usterka usunięta i kontrolka zgasła. Cholerna nowa technologia to udręka. Cieszę się, że się udało. Byłem u kresu wytrzymałości.
Gdzie znajduje się przewód masowy od nadwozia do skrzyni biegów?
 
Mam podobny problem, przerywana kontrolka ostrzegawcza akumulatora na desce rozdzielczej :( Dostaję stałe 13,8 V, gdy kontrolka ostrzegawcza jest włączona i 14,4 V (jak sądzę), gdy kontrolka ostrzegawcza jest wyłączona, więc myślę, że gdzieś jest uszkodzony przewód lub zwarcie.

Alternator sprawdza się, o ile mogę ocenić (tylko testy multimetrem), a akumulator działa doskonale (miałem go w innym samochodzie) bez problemów.

Po poszukiwaniu rozwiązania znalazłem podobny film na Youtube, który doprowadził mnie do talkford.

Nie miałem jeszcze okazji sam poszukać paska uziemiającego, ale podejrzewam, że może to być przyczyną problemu, a przynajmniej mam taką nadzieję :D Ponieważ jest to dość proste rozwiązanie!

Pytanie, które mam, brzmi: Zanim zacznę, gdzie są problematyczne przewody, które powinienem sprawdzić?
 
Mam podobny problem, przerywana kontrolka ostrzegawcza akumulatora na desce rozdzielczej :( Dostaję stałe 13,8 V, gdy kontrolka ostrzegawcza jest włączona i 14,4 V (jak sądzę), gdy kontrolka ostrzegawcza jest wyłączona, więc myślę, że gdzieś jest uszkodzony przewód lub zwarcie.

Alternator sprawdza się, o ile mogę ocenić (tylko testy multimetrem), a akumulator działa doskonale (miałem go w innym samochodzie) bez problemów.

Po poszukiwaniu rozwiązania znalazłem podobny film na Youtube, który doprowadził mnie do talkford.

Nie miałem jeszcze okazji sam poszukać paska uziemiającego, ale podejrzewam, że może to być przyczyną problemu, a przynajmniej mam taką nadzieję :D Ponieważ jest to dość prosta naprawa!

Pytanie, które mam, brzmi: Zanim zacznę, gdzie są problematyczne przewody, które powinienem sprawdzić?
Ten sam problem tutaj, dwa lata temu kontrolka akumulatora zaczęła zapalać się sporadycznie. Garaż wymienił alternator i akumulator, było dobrze przez około miesiąc, potem kontrolka akumulatora zaczęła ponownie się zapalać. Zignorowałem to do dwóch tygodni temu, kontrolka akumulatora świeciła się cały czas, wtedy karta nie chciała się uruchomić. Sam naładowałem akumulator, jest OK przez kilka dni, potem nie chce się uruchomić. Wygląda więc na to, że akumulator się nie ładuje.
 
Miałem ten sam kod błędu. Najpierw wyczyściłem przewód masowy, ale to nie rozwiązało problemu. Potem kupiłem zestaw naprawczy do przewodu danych alternatora (Elparts 51277370). Ma wtyczkę i 0,5 m przewodu. Aby dokonać naprawy, należy odłączyć sprzęgło klimatyzacji i czujnik miski olejowej spod samochodu. Jak dotąd wygląda na to, że ta naprawa działa. Od miesiąca nie ma już kontrolki błędu akumulatora.
 
Cześć kolego, czy to dotyczy mondeo mk5? Masz instrukcje?
Nie, to jest sekcja Mondeo MK4, wybierz fora w prawym górnym rogu i przewiń w dół do sekcji MK5.
 
21 - 28 of 28 Posts